پروموشن اینستاگرام چیست؟ – چگونه می توانیم بیشتر در اینستاگرام دیده شویم؟ آکادمی کاپریلا


اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای افرادی که کسب و کار دارند فراهم می کند تا بیشتر دیده شوند و مخاطبین بیشتری به دست آورند. در این شبکه اجتماعی می توانید از امکانات زیادی برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید، اما با توجه به افزایش تعداد صفحات تجاری (اکانت اینستاگرام) یا همان اینستاگرام تجاری، باید بدانید که چگونه از این امکانات به صورت هوشمند و صحیح استفاده کنید. از آن برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید.

یکی از ویژگی های خوب اینستاگرام تبلیغاتی است که هرکسی که در اینستاگرام کسب و کار فعالی دارد باید با آن آشنا باشد. به طور کلی این ویژگی یک نوع تبلیغات حمایتی است و به دیده شدن بیشتر صفحه شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید تا با این قابلیت بیشتر آشنا شوید و نحوه استفاده از آن را در صفحه اینستاگرام خود بدانید.

ترویج یا تبلیغ اینستاگرام چیست و چه مفهومی داره؟

ترفیع به دو معنا به کار می رود. این کلمه در لغت به معنای ارتقاء است و به روش هایی اشاره دارد که از طریق آنها می توانید نام برند خود را تبلیغ کنید. به عنوان مثال، انتشار محتوای خود در چندین شبکه اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و لینکدین، ساخت ویدیو یا تیزر تبلیغاتی یا استفاده از ابزارهایی مانند ایمیل، وب سایت، تبلیغات آنلاین، بازاریابی پایگاه داده، روزنامه ها و … روش هایی که برای تبلیغ برندها و محصولات استفاده می شود. .

معنای دوم پروموشن که فقط در اینستاگرام استفاده می شود متفاوت است. تبلیغات در اینستاگرام پست ها و استوری هایی هستند که در فید مخاطبان (حتی مخاطبانی که شما را دنبال نمی کنند) قرار می گیرند تا محتوای مورد نظر بیشتری را مشاهده کنند و تعامل بین صاحب کسب و کار و مخاطب را افزایش دهند.

پست ها و استوری های تبلیغاتی چگونه به نظر می رسند؟

پست های تبلیغاتی از نظر ظاهری مشابه سایر پست ها هستند و تنها تفاوت آن ها گزینه Sponsored در بالای پست و گزینه CTA یا Invite to work در پایین پست است. Call to Action قابلیتی است که به طور کلی از کاربران می خواهد کاری انجام دهند، مانند رفتن به یک وب سایت یا مکان خاص، خرید محصول یا نصب یک برنامه.

در تصویر زیر این گزینه با عنوان Learn More مشخص شده است. البته می‌توانید هنگام انجام پروموشن نام را متناسب با نوع اقدام و فعالیتی که می‌خواهید تغییر دهید.

تبلیغات اینستاگرام
نمونه ای از پست های تبلیغ شده در اینستاگرام

علاوه بر این، استوری اینستاگرام می تواند نقطه خوبی برای تبلیغ باشد. مانند تصویر زیر:

تبلیغ اینستاگرام
نمونه ای از تبلیغات استوری اینستاگرام

تفاوت بین تبلیغات و تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

پست های تبلیغاتی و پست های تبلیغاتی متفاوت هستند. به طور کلی، تبلیغات برای ایجاد آگاهی و مشارکت بیشتر در پست ها و استوری های موفق استفاده می شود. اما تبلیغات برای کمپین های منحصر به فردی است که محتوای جدید منتشر می کنند.

این بدان معنی است که تبلیغات در واقع به شما فرصت های بیشتری برای یافتن مخاطبان خود در نقاط مختلف جهان می دهد، اما تبلیغات محدودتر هستند. به عنوان مثال، شما نمی توانید با تبلیغ پست خود فالوورهای جعلی بدست آورید، اما متاسفانه در تبلیغات ممکن است این اتفاق برای شما بیفتد.

اگر در زمینه تبلیغات تخصص ندارید و می خواهید آن را یاد بگیرید، توصیه می کنیم از مجموعه آموزش بازاریابی و تبلیغات از سایت فرادرس دیدن کنید و اگر آموزش ها برای شما مفید بود از آن استفاده کنید.

چگونه صفحه خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنیم؟

فراموش نکنید که ویژگی تبلیغاتی فقط برای صفحات تجاری یا تجاری در دسترس است. اما اگر صفحه شما هنوز تجاری نشده است، نگران نباشید. فقط مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به صفحه پروفایل خود بروید و روی سه خط در بالا سمت راست کلیک کنید.
  2. روی تنظیمات ضربه بزنید.
  3. به حساب کاربری بروید
  4. در پایین صفحه بر روی تغییر به حساب حرفه ای کلیک کنید.
  5. ادامه را کلیک کنید.
  6. در صفحه باز شده باید نزدیک ترین گزینه به فعالیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر محصول یا خدماتی را در صفحه خود ارائه می دهید، روی محصول / خدمات کلیک کنید.
  7. در نهایت ok را بزنید و چند لحظه صبر کنید تا صفحه شما به یک صفحه تجاری تبدیل شود.

چگونه یک تبلیغ پست کنیم؟

برای تبلیغ هر پست، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب پست

پستی را که می خواهید تبلیغ کنید از صفحه پروفایل خود انتخاب کنید و روی گزینه boost post به رنگ آبی در زیر پست کلیک کنید.

چگونه یک پست اینستاگرام را تبلیغ کنیم
چگونه یک تبلیغ پست در اینستاگرام انجام دهیم

علاوه بر این روش می توانید به قسمت ابزارهای تبلیغاتی در صفحه پروفایل خود بروید و بر روی انتخاب پست کلیک کنید و پست مورد نظر را انتخاب کنید یا بر روی تبلیغ پست برتر کلیک کنید تا بهترین پست خود را تبلیغ کنید.

هدف از تبلیغ را مشخص کنید

در صفحه باز شده باید هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. گزینه اول (More Profile Visit) برای افزایش بازدید از صفحه، گزینه دوم (More Website Visit) به معنای افزایش بازدید سایت و آخرین گزینه (More Messages) برای افزایش پیام است.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود روی next کلیک کنید.

نام وب سایت را وارد کنید

اگر گزینه دوم یعنی افزایش بازدید سایت را انتخاب کنید، صفحه ای برای شما باز می شود که در بالای آن باید نام وبسایت خود را بنویسید و در پایین صفحه گزینه اقدام را انتخاب کنید. هر یک از گزینه هایی که انتخاب می کنید در پایین پست مورد نظر شما ظاهر می شود. سعی کنید گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب فعالیت شما باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید کاربران محصولی را خریداری کنند، باید اکنون خرید کنید. در نهایت روی Done ضربه بزنید.

مخاطبین مورد نظر را انتخاب کنید

حال در صفحه جدید باید مخاطبین خود را مشخص کنید. برای این کار می توانید گزینه اول را انتخاب کنید، از تنظیمات پیش فرض اینستاگرام استفاده کنید یا با ضربه زدن روی گزینه دوم مخاطبین مورد نظر را انتخاب کنید. البته با انتخاب گزینه دوم باید محل مخاطبین را مشخص کنید که متاسفانه در ایران موجود نیست. در نهایت بر روی next کلیک کنید.

مخاطبین مورد نظر را انتخاب کنید
نحوه انتخاب مخاطبین هدف برای تبلیغات اینستاگرام

زمان و بودجه تبلیغات را مشخص کنید

در این صفحه باید مدت زمان تبلیغات و هزینه آن را مشخص کنید. در بالای صفحه، همچنین می توانید میزان دسترسی تخمینی را بر اساس هزینه و مدت زمان مشاهده کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات روی next کلیک کنید.

بودجه تبلیغاتی اینستاگرام
بودجه و زمان تبلیغات اینستاگرام را مشخص کنید

پرداخت

در صفحه بعد می توانید مجددا اطلاعات وارد شده را بررسی کرده و در نهایت بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا هزینه مورد نیاز پرداخت شود.

نحوه پرداخت هزینه تبلیغات اینستاگرام
نحوه پرداخت هزینه تبلیغات اینستاگرام را تعیین کنید

در این صفحه ابتدا باید محل سکونت، ارز و منطقه زمانی خود را مشخص کنید. در نهایت روی next کلیک کنید.

اطلاعات پرداخت
نحوه اضافه کردن اطلاعات پرداخت

حال باید روش پرداخت، کارت اعتباری یا پرداخت را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

در نهایت روی گزینه boost post کلیک کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا تبلیغات انجام شود.

هزینه تبلیغات چقدر است؟

هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک محاسبه می شود و برای اکثر مخاطبین حدود 0.05 تا 1 دلار است. البته این مقدار بسته به تعداد مخاطبین مورد نظر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر در صنعتی کار می کنید که رقابت در آن بسیار زیاد است، ممکن است تا 3 دلار هزینه داشته باشد.

استفاده از قابلیت تبلیغات اینستاگرام در ایران

متاسفانه به دلیل تحریم های موجود قابلیت تبلیغات اینستاگرام در ایران موجود نیست. کاربران ساکن ایران نمی توانند جایی برای مخاطبین خود پیدا کنند و حتی اگر از برنامه های تغییر مکان استفاده کنند، باز هم ممکن است در آینده برایشان مشکل ساز باشد. از طرفی پرداخت هزینه برای کاربران ایرانی سخت است. چون به حساب بین الملل دسترسی ندارند و بین گزینه ها ارز، ریال و تومان وجود ندارد.

به طور کلی امکان استفاده از این خدمات در داخل ایران وجود ندارد، اما اگر در خارج از کشور زندگی می کنید یا کسب و کار شما به گونه ای است که می توانید خدمات خود را در کشورهای دیگر ارائه دهید، مکان مخاطبین خود را در کشور دیگری و هزینه را انتخاب کنید. با حساب های بین المللی پرداخت کنید.

چگونه تبلیغات ایمیل را حذف کنیم؟

برای حذف تبلیغات پست، کافیست به نمایه خود بروید و روی ابزار تبلیغات کلیک کنید. سپس می توانید با انتخاب تبلیغاتی که می خواهید حذف کنید، روی حذف تبلیغات کلیک کنید.

نتیجه

تبلیغات اینستاگرام یک راه عالی برای بازدید بیشتر و به دست آوردن مخاطبین بیشتر است. البته به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، این قابلیت در ایران وجود ندارد، اما اگر در خارج از ایران زندگی می کنید، حتما توصیه می کنیم از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید تا به گسترش کسب و کارتان کمک کند.

آیا تا به حال در مورد کارت ویزیت آنلاین چیزی شنیده اید؟ با کمک ابزارهای رایگانی مانند Behlink می توانید یک کارت ویزیت آنلاین برای کسب و کار خود بسازید و لینک آن را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید. توصیه می کنیم سعی کنید از این خدمات استفاده کنید و ترافیک اینستاگرام خود را به سایر بخش های کسب و کار خود هدایت کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بوده است، آموزش ها و مطالب زیر نیز پیشنهاد می شود: