5 دلیل که چرا کارفرمایان باید بر تجربه کارجو از مصاحبه تمرکز کنند


ایجاد یک برند کارفرمایی کار سختی است و یکی از مهمترین جنبه ها تجربه کارمند است. اگر یک کارمند در یک شرکت تجربه کاری خوبی کسب کند، کمک زیادی به ساخت برند کارفرما می کند و نقش بسیار مهمی در این فرآیند ایفا می کند. همانطور که شرکت شما بر روی محصول و نحوه ارائه آن تمرکز می کند، تمرکز بر برند کارفرما به شما کمک می کند تا به جویندگان کار از دید مشتری نگاه کنید و قوانین مشابهی را برای آنها رعایت کنید.

ایران کرفس - بهار

تعامل شما با جویندگان کار می تواند به آنها ایده خوبی از برند کارفرمای شما بدهد و اولین برداشتی است که ماندگار خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که در هر مصاحبه حضور داشته باشید و تیم خود را آموزش دهید تا بتوانند بهترین نمایش را داشته باشند.

در این مقاله، پنج دلیل قانع کننده برای تمرکز بیشتر بر تجربه کارجو از مصاحبه و صحبت را بیان خواهیم کرد.

1. کلمات به سرعت حرکت می کنند

ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم که در آن مردم، چه بخواهید چه نخواهید، تجربیات خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند. جویندگان کار، چه تجهیزات حرفه ای عکاسی همراه خود داشته باشند و چه تمرکزشان روی مصاحبه باشد، به راحتی می توانند اطلاعات مربوط به تجربه خود را در تعامل با کارفرما و تیم منابع انسانی شرکت به اشتراک بگذارند.

به این به عنوان چیزی برای ترس نگاه نکنید. در عوض از آن به نفع خود استفاده کنید. طبق نظرسنجی Glassdoor، اگر کارفرما بتواند در مصاحبه بر برند کارفرمای خود تمرکز کند، شانس جذب کارجو 94 درصد است. اگر می خواهید متقاضی کار درخواست شما را برای پیوستن به تیم بپذیرد، در گفتگوها شرکت کنید و فراموش نکنید که با کارجو صحبت کنید.

تجربه کارجو از مصاحبه

۲. رقابت سختی است

این روزها شرکت ها به داشتن محصولات با کیفیت و همچنین ارائه خدمات با کیفیت معروف هستند. مطمئناً ساختن یک محصول با کیفیت و بی‌رقیب عالی است، اما اگر شرکت شما مکان مناسبی برای کار نیست، یک وب‌سایت چه سودی دارد اگر به سادگی با هر چیز دیگری «ترکیب» شود؟ یادتان باشد ۶۹ درصد جویندگان کار در شرکتی کار نمی کنند که شهرت خوبی ندارد، حتی اگر بیکار باشند! توانایی شما برای رقابت در بازار کار و جلوتر ماندن مستقیماً با توانایی شما در جذب و حفظ استعدادهای برتر مرتبط است.

3. اولین برداشت ها همیشه در ذهن باقی می ماند

هنگامی که کارجو یک ایمیل بعدی از شما دریافت می کند، وارد شرکت شما می شود و با تک تک اعضای تیم ملاقات می کند، بدانید که او کیفیت شما و شرکت شما را می سنجد. بسیاری از آنها حتی در سایت هایی مانند ایران تلنت تحقیقات خود را انجام داده اند و با مطالعه نظرات شرکت های ایران تلنت، آن برداشت اولیه در ذهن او نقش می بندد. اولین برداشت کارجو از شرکت شما در طول فرآیند با او خواهد بود، پس حساب ویژه ای روی این ایده باز کنید. اگر تصویر یک جوینده کار از شرکت شما بد باشد، مطمئناً تصور بدی از محصولات یا خدمات شما خواهد داشت و این هرگز برای تجارت شما خوب نیست.

برای مقابله با این موضوع، باید مطمئن شوید که گام های مثبتی برای ایجاد تصویر درست از شرکت خود بردارید. یک ایمیل بعدی برای کارجو ارسال کنید و بدون توجه به منفی یا مثبت بودن پاسخ کارجو این کار را انجام دهید. به تیم خود در مورد نحوه مصاحبه صحیح، تهیه نوشیدنی یا میان وعده زمانی که داوطلبان به محل مصاحبه می آیند و نحوه برخورد با شرایط سخت مصاحبه آموزش دهید. برای خداحافظی وقت بگذارید و بدانید که مراقبت از وقت و احترام به کارجو در نهایت برای شهرت شما عالی خواهد بود.

4. دوست دارید با شما چگونه رفتار شود؟

یکی از قدرتمندترین کارهایی که یک کارفرما می تواند انجام دهد این است که خود را به عنوان یک جوینده کار قرار دهد. به آخرین مصاحبه خود فکر کنید. چه چیزی را بیشتر از آن مصاحبه به یاد دارید؟ منفی بود یا مثبت و چرا؟ چه عناصری از برند کارفرمای یک شرکت برای شما مهم است؟

پرسیدن این سوالات از خود و قرار دادن خود به جای جویای کار به شما کمک می کند تا بیشتر با این فرآیند ارتباط برقرار کرده و در مسیر درست قرار بگیرید. این مهم است که دقیقاً تعیین کنید که می خواهید کارجو در مورد شرکت و شما چه احساسی داشته باشد، سپس فرآیند خود را بر اساس آن هدف نهایی بسازید.

تجربه کارجو از مصاحبه

5. پله های پشت سر خود را خراب نکنید و به جای آن یک پشتیبان دیگر برای برند خود بسازید

در حالی که بسیاری از افراد ممکن است در حال حاضر نیازی به کار در شرکت دیگری نداشته باشند، مشاغل تغییر می کنند و فرصت های شغلی جدید بدون اطلاع قبلی به وجود می آیند. متقاضیانی که ممکن است در حال حاضر واجد شرایط درخواست نباشند، ممکن است بهترین انتخاب شما در چند ماه یا حتی یک سال آینده باشند. پس هرگز تمام پله های پشت سر خود را نشکنید.

برای اطمینان از اینکه هرگز رابطه خود را خراب نمی کنید، همیشه با کاندیداها رابطه روشنی داشته باشید و تا حد امکان انسانی رفتار کنید. اجازه ندهید پاسخ شما به کارجو ماه ها طول بکشد. به جای تأخیر، می توانید با کارجو صادق باشید و او را در جریان آخرین به روز رسانی ها قرار دهید. اگر در حال مصاحبه با شخصی هستید و ممکن است فرد مورد نظر شما برای موقعیت شغلی نباشد، خیلی زود به او اطلاع دهید.

فرآیند استخدام فقط ثبت آگهی استخدام نیست. ایجاد یک فرآیند عالی و بی عیب و نقص برای استخدام و تمرکز بر تجربه کارجو از مصاحبه و گفتگو با او، یک برند کارفرمای قوی برای شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا بهترین ها را در بازار کار جذب و حفظ کنید و کسب و کار خود را به سمت Drive به سمت درایو سوق دهید. موفقیت